abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Trip till Borlänge = inköp av studio

Kategori: Allmänt

I fredags kom äntligen älsklingen hit! Det har varit en jättemysig helg med massa godis, matlagning, en trip till Borlänge och massa mys.

I lördags åkte vi och Linnéa med Dominic till Borlänge, mest för att jag skulle köpa mig min studio som jag har haft tankar på jättelänge. Och speciellt nu när jag studerar här, det är nästan som ett måste att ha en sån här då. Vi hade en mysig dag tillsammans i Borlänge med lite shopping och umgänge. Det var himla trevligt!
Jag lämnade Borlänge med en studio med ljudkort, märke Focusrite, (och med ett tillhörande inspelningsprogram, som är rätt standard och inte så bra, som följer med för att man ska byta ut det mot bättre program senare) hörlurar, märke Sennheiser, kondensator mikrofon MXL 990, mikrofonstativ + puffskydd + sladd, och ett midi-keyboard, för allt sammanlagt 3800 :-

Jag är supernöjd med mitt inköp av studio, och jag fick hjälp av han i musikaffären med att få bra grejer i den prisklass jag ungefär hade tänkt mig. Så nu till veckan ska jag be om hjälp av lärare/elever att koppla in allting rätt, starta upp och installera. Ska be en i klassen om att få inspelningsprogrammet Cubase också, som är mycket bättre än såna program som följer med inte så jättedyra ljudkort. Sen är det bara till att börja producera och spela in!

Efter inköpen på musikaffären så tog vi några timmars shopping, eller i alla fall mest gick runt i affärer och umgicks, och åt på McDonalds.

Jag ska ha min ena musiklärare på onsdag igen i skolans studio och göra klart det sista på min första slask-demo. Han var inte nöjd med trummorna, så b.la det ska fixas och göras klart.

Nu kör vi de sista veckorna innan ett härligt sportlov hemma väntar!






Vi hittade jättestora bakelser i en mysig affär på Kupolen!


Linnéa och Dominic


Min nyinköpta studio

Kommentarer


Kommentera inlägget här: