abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Tillbaka på Brunnsvik & lite om vad som händer

Kategori: Allmänt

Jahapp, då var sportlovet 2012 över, och resten av vårterminen fortsätter. Det går läskigt fort. Jag vill inte sluta. Inte än.

Nu blir det hårt arbete fram till påsklovet, då jag för övrigt också fyller 20, med att få klart dessa demos som inte hann bli klara innan sportlovet. Imorgon ska jag försöka lägga riktig sång, och inte bara slask-sång som det heter, vilket jag lagt förut. Och igår kväll efter att jag hade kommit tillbaka från lovet, så började jag skriva på en ny låt. Det känns som att man helst nu vill avsluta inspelningsprojektet med de två demosarna innan man börjar skriva nya låtar, för att inte tappa feelingen på de andra, eftersom att allt inte är färdiginspelat än. Men vad gör man när kreativiteten flödar...

Livekarusellen
I lördags spelade jag med Homerun på våran 2a av 3e spelningar på Livekarusellen. Denna gång var i Kumla. Dåligt arrangerat, skitljud på scen, lite folk, men vad gör man åt det.. Det är sånt man får ta. Och det är ju ändå en tävling, så det är bara till at göra sitt bästa även om det var svårt att hitta energi p.ga det tidignämnda.

I alla fall, så spelar vi våran 3e och sista hemma i Kristinehamn den 16e mars. Nån timme vi spelar, eller allting börjar, så kommer jag från tatueringsstudion och är nytatuerad. Ska bli spännande och se hur det är att uppträda nytatuerad! Dagen efter, den 17e mars spelar vi på UKM i Storfors. Och dagen därpå, 18e, fyller brorsan 22. Ja, inte så relevant just nu kanske.


Emly Purple
Kommer jag att kalla mig för när mina demos blir publicerade. Det känns jättefult, vanligt och tråkigt att heta "Emelie Johansson". Så mitt, ja, typ artistnamn kommer numera att vara Emly Purple!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: