abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Brunnsviks Folkhögskola - mitt andra hem

Kategori: Allmänt

Inte trodde jag att jag skulle trivas så fruktansvärt mycket på en folkhögskola: 19 år, rädd för att för tillfället flytta hemifrån, lämna mitt gamla liv bakom mej, börja plugga på ny ort, 16 mil hemifrån och inte känna en enda själ. Efter ett augusti man fick kämpa sig igenom för att allt skulle falla på plats, börja ta kontakt med sina nya klasskamrater, börja trivas i sitt internatrum, förstå upplägget med lektionerna o.sv, så var allt värt det, allt som jag har nu och som jag har byggt upp, här på Brunnsviks Folkhögkola.

Jag trodde aldrig att jag skulle tycka om detta ställe och alla människor så mycket som jag nu gör. Att åka hem på sportlov i en vecka känns nästan lite jobbigt nu. Jag har inte varit hemma i Kristinehamn på ett tag nu. Varit på skolan i många helger i rad nu, vilket jag inte varit på ett tag. Och det känns och är som ett andra hem nu, Brunnsviks Folkhögkola. Alla mina vänner är min andra familj, och här är man för alltid trygg. Visst kommer hemlängtan då och då, men det hör ju bara till. Det betyder ju att man tycker om sitt hem också.

Till våren/sommaren när vi slutar här så kommer det kännas jättekonstigt inom mig. Jag älskar ju detta ställe, jag älskar min klass och mina vänner, lärare och utbildningen, omgivningen och det som vi kreativa människor har byggt upp här. Detta är vårat samhälle där vi utvecklas och skapar.

Tack.

Emelie <3 Brunnsvik = Sant

Det här är en skola som jag varmt kan rekomendera till alla som håller på med sin egen musik, tycker om att spela med andra, ha mycket egen tid till att skriva låtar, repa och i stort sätt schemalägga sin egen dag vissa dagar. Och nu talar jag ju såklart för BoomTowns musiklinje eftersom att det är det jag går och inte vet så mycket om de andra linjerna förutom att de är sjukt bra linjer det med! På BoomTown är får man hålla på med vilken musikstil/musikstilar man vill, men är nog mest inriktade på pop/rock och alla dess sub-genrer. SÖK SÖK SÖK hit ni alla som funderar på att plugga musik i ett eller två år. Gemenskapen blir enorm och kärleksfull bara efter nån månad när man börjar lära känna folk. Man kommer in i allt så lätt och alla är underbara. Jag älskar detta ställe, Brunnsvik, Ludvika, Dalarna.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: