abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Semi-finalen i Livekarusellen

Kategori: Allmänt

Först och främst så kom min kära vän Anno till mig igen i tisdags, och stannade till lördag. Däremellan hade vi skitkul och hon fick vara med om mycket Brunnsvikshändelser!

I tisdags kväll var det fest och öppen scen för konferensare i Storstugan, vilket ledde till mycket skratt, musik, glädje och alkohol. I onsdags kväll åkte vi i stort sätt nästan hela klassen till livekaraoke baren och restaurangen Liljan i Borlänge, och innan det unnade jag och Anno oss en shoppingtur på Kupolen.

På torsdagen spelade de 3 banden som går i klassen, Revoked, Stoned och Jakkobi på Livekarusellens semi-final som alla 3 banden hade gått vidare till, på Haffas i Ludvika. Så fruktansvärt kul och vad stolt man blir att 3 band från ens skola/klass går vidare till semi. Alla var grymt duktiga. Revoked hade däremot planerat in en liren grej i slutet på deras sista låt. Då var vi en grupp på 8 pers som hade repat in en rätt enkel 3 stämmig kör som skulle komma upp på scen med bandet och sjunga den efter att sångaren Carro pratat lite om vad låten handlar om o.sv. Jag var med i den kör-gruppen, och var även med av de 5 som spelade in kören på låten i studion. Hur som helst så var det så jävla fint, det var mäktigt och allt satt perfekt dom minutrarna som kören skulle sjunga. Detta finns uppe på youtube som Anno var jättesnäll och filmade, så jag länkar det här nedan. Värt att se, verkligen!
Lägger även upp klipp från de andra banden från klassen den här kvällen.

Och igår, måndags fick vi reda på vilka som gått vidare från semi-finalen. Revoked och Jakkobi från oss kommer tillsammans med fyra andra band som gått vidare, tävla i Borlänge den 13 maj i nästa moment om vem som ska representera Dalarna i den stora finalen! GRYMT!



För övrigt så var jag hemma en sväng i Kristinehamn under Valborg. Var och kollade på brasa på två olika ställen i stan med mamma och pappa. Träffade också två bandmedlemmar från Homerun på ett utav ställena där de spelade med en liten grupp från skolan, där det lät osäkert om vi ska upp till Torsby och tävla i UKM den 11-13 maj, just för att det är så krångligt med resa och allt där runt om, för 5 minuter på scen. Dyrt blir det också. Så, eventuellt så blir det inget med det.

Så istället ska vi eventuellt ha våran sista spelning på min gamla gymnasieskolas skolgård, samma vecka som de slutar och tar studenten. Då har jag redan slutat en vecka innan, så det passar mig bra.
Sen känns det bättre att ha våran sista spelning, som för övrigt blir en riktig spelning med flera låtar och inte bara 5 minuter på scen som det skulle bli på UKM i sånna fall, på hemmaplan på skolan där vi en gång träffades och bildades.

 







på min Youtubesida LaurelWw finns fler videos från dessa bands uppträdanden.
Revokeds låtar och b.la den där jag var med och sjöng in kören finns på deras bandsida på facebook:
https://www.facebook.com/revokedband









Kommentarer


Kommentera inlägget här: