abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

15 piece song game

Kategori: Allmänt

I tisdags hade vi något som heter 15 piece song game, som hela skola skulle göra. Det gick ut på att skriva 15 låtar på 9 timmar, respektive göra 15 verk på 9 timmar för dom som gick konst.
Det var svårt, frustrerande, jobbigt, men sjukt lärorikt. De sista 2 timmarna ville jag bara gå och lägga mig. Att pressa fram 15 låtidéer på 9 timmar är inte så lätt som det låter. Eftersom att jag och som för så många andra inte tycker om att skapa låtar halvhjärtat och får nöja sig med det första som kommer fram, så blev det en fruktansvärt svår utmaning. Tanken är ju då att man bara ska spotta ur sig idéer och inte ta bort, ändra, fundera o.sv för det är det som tar tid. Jotack, det var ju det det gjorde. Jag åstadkom 10 låtar, varav 4 kanske, var helt ok som jag skulle kunna jobba vidare på. Och det var ju lite det som var tanken med denna dag med, att man skulle hitta idéer som man sedan kunde jobba vidare på. Glad är jag att det är över!

Idag är jag hemma i Kristinehamn, eller jag åkte hem igår för att tatuera mig, en ersättningstatuering från en studio här i stan, då den ena som gjorde den på mig sommaren 2010 failade fruktansvärt och det har blivit ett ärr med färg i huden. Jag har dealat med dem under jullovet, och igår hade jag min tid för att få en ersättning av tjejen som jobbar på den studion. Hon gjorde ett sånt fantastiskt jobb, och jag är så jävla, jävla nöjd! Publicerar en bild på hur den ser ut nygjord.

Direkt efter tatueringen så var det att fara upp till ett ställe i stan som heter Bygget, där vi med delar av Homerun spelade våran sista spelning på Livekarusellen, akustiskt (resten var i Stockholm på klassresa) men det gick bra som fan ändå! Och idag taggar vi till våran medverkan i UKM för andra året i rad. Vi ska spela två låtar i Storfors.

Imorgon åker jag tillbaka till skolan igen, efter en liten visit hemma för lite ärenden. Känns skönt.

Jag publicerar då lite bilder med från Livekarusellen i Ludvika, där Revoked och Jakkobi spelade. Finns också två album på min facebook med alla bilder där, men annars kommer det några så fort jag är uppe på skolan igen vid min dator.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: