abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Sista veckorna

Kategori: Allmänt

Inne på de sista veckorna nu på Brunnsviks folkhögskola. Denna vecka kvar med avslutningskonsert, sedan utflyttning av grejer till helgen då mina föräldrar kommer upp och hämtar de mesta förutom de nödvändigaste i de resterande dagarna tills man tar bussen/tåget hem för sista gången detta läsår. Jag längtar hem. Så är det. Kommer sakna alla fina själar här på Brunnsvik så enormt!! Vissa av dem kommer jag att träffa igen och stöta på i min framtid.

Det blir allt fler visningar på min låt "Tumbleweed" på youtube, känns riktigt gött och kul. Under sommaren ska jag skriva massa låtar, spela in och mixa så jag har mer material till hösten att jobba vidare på, eftersom att jag efter alla omständigheter inte fått något sommarjobb. Skit. Men, mycket tid till musiken som sagt, och det är det som är det viktigaste! Så ska jag lära mig mer Cubase helt på egen hand.

Vilken vecka det varit då, puuh, så varmt och helt underbart! Solat varje dag, även festat utomhus och badat i sjön. Helt fantastiskt. Är dock också en soleksem över båda armarna rikare..

Och i fredags så var jag ute på en varm promenad med kära vännen Dominic på en fotorunda. Jag skulle fota artistbilder åt honom, som blev skitgrymma efter redigering och som gillades mycket. Känns härligt. Har även ett till fotojobb nu på en vän på skrivarilnjen som heter Sophia. Ska bli spännande. Vi börjar eventuellt imorgon beroende på vädret. Det är så kul att mitt andra stora intresse har växt så mycket under detta år här också, fotografering/redigering.

Åh, käraste, bästa Anno och David ringde mig innan tidigare ikväll. Jag blev så jävla, jävla glad ska ni veta! Det gjorde verkligen min halvdeppiga trötta dag så mycket bättre! Jag saknar dem så det är obeskrivligt. Men snart så, inte länge kvar nu tills jag slutar och vi ska busa och umgås hela sommaren precis som på den gamla goda tiden <3

Jag är nu färdig med alla arbeten, så jag kan nu lägga all fokus på avslutningskonserten och de sista fotograferingarna jag ska göra. NAJS!


Utefesten i torsdags kväll började helt fantastiskt


Del av sjön man besöker ofta varma dagar och badar i


Varma sommardagar


En av de 32 bilderna jag tog och redigerade på Dominic

Kommentarer


Kommentera inlägget här: