abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Första demon + video

Kategori: Allmänt

Jag blir lite nervös när jag tänker på det. Ikväll så får jag hjälp med att mixa min första demo, Playing with the night, sedan ska den publiceras. Jag ska bara säga att det, och allt detta är ett stort steg för mig. Om mixningen blir klar ikväll, så kommer låten upp på facebook senare, annars imorgon.

Jag har fått lite inspiration till att göra en video till låten, vilket slog mig igår, tisdags. Låten handlar om att festa och leva livet, och inspirationen till texten har jag fått av festerna här på Brunnsvik. Så för att filma videon till låten, så tänker jag ta mig hjälp av förhoppningsvis nästa fest här på skolan, om det känns rätt och är passande och så vidare då. För vad är inte mer perfekt med en video från en av Brunnsviks fester när låten är inspirerad och handlar om det? Åh, jag längtar så, det kommer bli fett! Jag kommer snacka med folk på festen och säga att det är ett litet projekt jag håller på med, och om de vill ställa upp på och vara med. Det ska inte vara så arrangerat alls, utan att det ska vara handkamera-filmat, som att man går runt på festen som vanligt och "ser vad som händer" lixom. Ja, ni fattar! Eventuellt kommer några grejer nog att vara lite arrangerade för att få med något speciellt. Exempelvis att ha lite förfest-shoots med, t.ex när en står och sminkar och gör sig iordning inför festen, blandar en drink, o.sv. Det får vara arrangerat.

Och detta ska jag göra själv. Jag ska filma med min systemkamera och lägga upp det själv hur jag vill ha det, klippa och redigera själv. Sen är det då folket på festen som är statisterna. Filmen ska vara i svartvitt. Ja, nu tänker jag inte avslöja mer än såhär. Vi får se efter nästa fest vad som har hänt och vad jag har snappat upp om det blir något bra!




En sak till, jag älskar Brunnsvik, och att våren har hittat hit! Och att det är mys att sitta på sitt rum och höra band repa från två olika håll. Jag älskar't!






Så jävla mycket vårfeeling!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: