abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Avslutningskonserten

Kategori: Allmänt

Vilken fin dag, kväll och natt. Sommarmåltid, fest och massa skoj och alkohol.
Avslutningskonserten var jättelyckad i torsdags trots det dumma vädret som gjorde att vi fick i akt 1 av konserten vara inomhus i Storstugan där det även bjöds på bål, godis och massa snacks. Akt 2 anordnade några grabbar i klassen upp att kunna ha i Villan husets garage där de har en replokal. Med ett hemmabyggt presseningtak trotsade vi vädrets väderlek bokstavligt talat.

Enligt planerna skulle vi vara på dansbanan som vi har här på skolan i en perfekt grässluttning och scen med tak. Men, det skulle inte funka att vara där i 10+, blåsigt, kallt och  tidvis regn. Men som sagt så blev det bra ändå och en jättefin avslutning på detta fantastsika år på Brunnsviks Folkhögskola! <3

Det var sammanlagt 27 akter som spelade under dagen och kvällen, och under akt 1 så var det lite mer laid-down så att säga, halvakustiskt. Akt 2, ja det var då man kunde börja korka upp och dansa till den mer rockiga musiken som bjöds i garaget. Där öppnade jag den rockiga delen med min nya låt Tumbleweed och en cover på Radiohead's Just, tillsammans med klasskamraten Alexander och de två musiklärarna Peter och Peter på trummor och bas.

Efter att alla hade spelat så var det dags för fest! Även om den började lite smått under de sista akterna utomhus så blev det mer röj sen. I och för sig var folk på olika håll som vanligt när det gäller stora fester. Men jag hade det sjukt kul i mitt umgänge vilka är fina personer!

I minst en timme stod vi ute och dansade för fullt till det gänget som bor i Villan och som äger replokalen när de repade på covers till morgondagens pubspelning. Så jävla kul var det, och festivalkänsla. Härligt! Festen fortsatte sedan inne där det var dans och alkoholförtäring.

Detta blir ev. det sista blogginlägget. Det som återstår nu är att idag packa ihop sitt rum och imorgon kommer föräldrarna med bilen och hämtar grejerna förutom lite som jag ska ha kvar tills i veckan innan jag tar tåget hem.

Det kommer bli fruktansvärt tomt, och jag kommer sakna alla så enormt, vissa mer. Och en del, eller kanske t.om de flesta i klassen kommer man ändå kunna träffa sen till hösten då de flesta kommer bo och hålla sig runt om i Borlänge och Falun området. Känns skönt det. Jag älskar er Brunnsvikare, ni har förändrat mitt liv <3


Festligheter i Storstugan på eftermiddagen


B.la Musikpedagog klassen bjöd på fin musik


Alex, ena Peter och jag




Stefan, Alex, Martin och Micke förbereder sig


Revoked bjöd på en helt nyskriven låt


Jakkobi


Stefan och Kevin från Revoked, Manno och Thomas


Jag, Johanna, Saskia och Linnéa


Och Johan får vi inte glömma!

Och festligheterna fortsatte! Jag lägger upp nån video här, men annars hänvisar jag till min playlist på youtube med alla mina klipp från Brunnsviksåret där det finns mer från denna kväll:
http://www.youtube.com/playlist?list=PL0D1FA97796900815&feature=plcp





Jag är väl ganska nöjd med det här framträdandet får jag väl säga. Jag vet inte om jag trivdes så jättebra med ljudet inne i garaget. Svårare än liveljud från en scen och lite ovant. Men, allt är bra erfarenhet. Får skylla på stället helt enkelt. Men anyway, det var grymt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: