abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Publicering av nya låten Tumbleweed

Kategori: Allmänt

Ja, då var den klar. Redo med video. Tumbleweed!

All sång, gitarrer, bas och synth är inspelat av mig. Trummorna är loopar från programmet som jag klippt ihop på egen hand. Videon har jag också filmat, redigerat och klippt ihop på egen hand.
Tack till min bror Henrik som är grundaren till denna låt. Utan hans lilla låt utan någon direkt melodi som han skrev i Garageband på sin iPhone så skulle jag aldrig fått idén och inspiration av den låten när jag hörde refrängen. Ackorden är plankade från refrängen, och sedan har jag byggt på utifrån det med egna idéer och melodier.

Denna ska bli min sista låt jag uppträder med här på Brunnsviks folkhögskola innan terminen och året är slut. Tanken är att det ska bli en fet avslutning! Vi börjar repa imorgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: