abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Projekt - "Born this way" is back!

Kategori: Allmänt

Ja! Jag hade ju filerna sparade på mitt usb-minne, från när vi i början på höstterminen hade ett projekt att göra en cover/egen låt i studion, bara för att ha någonting att spela in för att lära oss hur det fungerade, då jag, Linnéa och Manno skulle göra en rockversion på Born this way tillsammans med grabbarna i Revoked.

Ja, i alla fall, dom filerna från när de la all musik har jag sparat på mitt usb-minne, från när ena musikläraren skulle rensa bort allting på datorn inför höstlovet tror jag det var. Och nu när jag har Cubase då, så kan man ju lägga in MP3-filer från t.ex Logic i Cubase och fortsätta jobba med filerna och lägga på mer saker. I detta fall sången, som aldrig blev färdiglagd i skolans studio och som vi sedan la på hyllan ett tag. Men nu la jag in spåren från gitarren, trummorna och basen i mitt Cubase, pratade med Manno och Linnéa och frågade om de var intresserade av att lägga om sången så vi avslutar vårat studio-projekt så att säga! Det ville dom, så jag ska lägga min sång ev nu i helgen, sedan får de filerna så de kan lägga sin sång antingen i skolans studio eller om dom lånar min så de kan spela in här.

Ja, hur som helst så blir det ju awesome i alla fall! Så hoppas detta blir gjort snart, för DÅ ska covern fanimej publiceras så folk får höra det som jag har pratat om en del här på bloggen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: