abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Mina två första demos

Kategori: Allmänt

Nu har det fan tagit fart på riktigt! Nu är det i full gång med mina två första demos! Den ena spelas in i skolans studio med hjälp av det tillfälliga bandet Insomania, som lägger musiken. Nu är all musik lagd på den, och nästa vecka väntas inspelning av sången + körstämmor. Därefter mixning och sedan är den klar.

Den andra spelar jag in i min nyinköpta hemmastudio, med hjälp av min ena musiklärare som har lagt bas och trummor. Vi mixade färdigt det idag så jag kunde ta det över till mitt Cubase och lägga el-gitarr och sång själv, och nu är gitarren i stort sett färdiglagd. Har suttit med det stora delar av dagen. Den ska nu finsjusteras så fort jag kan få hjälp av någon som kan det. Det blir eventuellt nästa vecka. Sång på denna lägger jag nog i helgen om halsen och rösten vill som jag vill. Sedan mixning på den med, sen är de båda låtarna färdiga för publicering både på facebook, här på min blogg, youtube, och sedan på några musiksidor där man kan publicera sin musik. Detta förhoppningsvis innan vårat sportlov, v.9

Så, nu börjar det också dra ihop sig inför "Haffas-spelningen nr 2" så att säga, som äger rum i Borlänge på Café Caoz den 17-18 februari. Där uppträder jag med Insomania igen då med min låt som vi spelade på Haffas. Och nu har jag och en trummis, Joseph, pratat ihop oss om att spela mina två andra låtar live då också (den ena av dem är min ena blivande demo, den andra har jag inte börjat spela in än) tillsammans med Dominic på gitarr, och Micke på bas. Jag ska även också lira elgitarr på dessa två låtar. Vi ska börja repa på det på söndag när Micke kommit tillbaka till skolan. Men jag, Joseph och Dominic kände lite grann innan på låtarna. Eller rättare sagt, jag spelade upp dem för dom, och de jammade med lite grann. Så ja, med mycket rep till veckan så kan vi nog få ihop det till konserten den 18e. Om inte annat, en utav dom.

Livet är så underbart när man får hålla på med sin egna musik varje dag!


Och som Grant Nicholas i bandet Feeder sjunger:
"'cause there's no life without the purple", vill jag härmed avsluta detta inlägg, och lägga upp en bild på hur min lilla inspelningshörna på mitt rum ser ut.



Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kul Emelie, det ser riktigt proffsigt ut. Förstår att du stortrivs att hålla på med det här! Ska bli spännande att höra resultatet.

    2012-02-09 | 19:17:39

Kommentera inlägget här: