abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Lever lyckligt som få

Kategori: Allmänt

Repa, spela in, uppträda. Repa, spela in, uppträda.. livet som en bättre musiker tar sig som fan nu alltså!

Rep inför våran spelning i Borlänge på lördag ligger i bott nu, och imorgon blir det ännu en instängd dag i studion och försöka hinna med det sista på The scream of happiness (första demon). Och lite rep på det också!
Igår satt jag några timmar här på mitt rum och la bitvis ny gitarr på Playing with the night, som min andra demo heter.

Den repas det även på för fullt med en ny konstellation inför konserten. Vi började även på en till av mina nya låtar vid namn Golden Tears tidigare idag på repet. Och det gick fan bättre än vad jag hade förväntat mig. Eftersom att jag inte haft några direkt hela arrangemang på varken Playing with the night eller Golden Tears, så har det gått fruktansvärt bra och fort att arrangera och repa tillsammans med de sjukt duktiga musikerna Micke, Dominic och Martin. Åh gud, det är såhär jag vill ha det varje dag! Jag stortrivs och man utvecklas i raketfart! (fult uttryck kanske).

Som kanske förstått händer det sjukt mycket på skolan nu. Inte bara repetitioner och inspelningar, utan även läxorna rullar på. Fast alltså, det är svårt att fokusera på läxorna när det är så mycket som måste repas och spelas in, hinnas med på så kort tid. Man får ju prioritera det i första hand, vilket lärarna också vill att man gör. Men duktig som jag försöker vara, så vill jag helst hinna med allt och lite till!

Tänkte också försöka hinna med att skriva färdigt min nya låt på piano, inför våran såkallade "Soft-pub" på tisdag, helgen efter konserten i Borlänge då jag ska uppträda med 3 låtar. Men det känns himla knapert med tid nu alltså, med tanke på att jag allra helst vill hinna färdigt med mina demos först innan sportlovet som sagt!
Man kan ju dock inte ha allt som första prioritet hela tiden. Något måste komma lite därefter ibland. Som nu läxorna och att hinna "stress"-skriva klart min låt tills på tisdag. För övrigt blir det oftast inte bra om man ska stressa med att skriva en låt. Jag får kanske helt enkelt hitta nåt annat att spela då som låt nr 2!

Och på lördag kväll efter Borlänge spelningen väntas det en tema-fest i Revokeds lya! Det kommer bli fett!




Denna bild kommer eventuellt att bli bilden för mina två första demos.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: