abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Internet och inspelningar

Kategori: Allmänt

Nu har vi äntligen internet igen! Hoppas det håller sej förfan!

Nu ska jag berätta lite vad som hänt under dagarana vi inte haft internet och jag inte kunnat berätta något.

På sånglektionen i tisdags fick jag jättefint beröm av sångläraren. Hon fick gåshud och nästan rörd till tårar när jag sjöng min sångläxa som jag knappt kunnat öva på i och med att internet har fuckat och inte kunnat lyssna in låten så mycket som jag skulle behöva göra. Så det var verkligen jätteskönt och peppande att höra!

Igår spelade jag in en slask-demo på en av mina nya låtar tillsammans med en av lärarna, med ett sånt där litet studio-kit. Det är på G att mixas lite snabbt och det sista ska göras. Det är som sagt bara en slask, alltså att jag ska ha det så jag kan spela upp det för folk jag vill ha med och spela den i band med live sedan. När jag och läraren spelade in den spelade jag in akustisk gitarr och sång, han bas och trummor. Så det är verkligen en jätte basic grund på ett ungefär hur jag vill ha det. Sedan ska det vara en röjig låt med mycket el-gitarr, och halvtempon. Det är fett som fan! Det är hur kul som helst och lärorikt som fan att spela in i studio! Det är inte så lätt som man tror alltså. Mycket jobb och tålamod. Och så ska vi spela in min andra nya låt som vi inte hann med denna gång, typ nästa onsdag.

Och idag spelade vi in i skolans studio med gruppen Insomania, som jag drog ihop för att spela min första egenskriva låt live. Så jag kommer nu direkt från studion, kl 22.30 på kvällen och vi har varit där sen ca 12.30. Yeah, det är fan så det ska va! Det har gått skitbra och nu har vi lagt alla instrument. Så ska vi lägga sång, körstämmor, manliga och kvinnliga, och mixa. Sedan är det klart! Men det får nog bli nästa vecka eller något sånt när alla har tid och det finns tid i studion.

Så ja, mycket som händer nu och jag älskar det!

Det blir kanske en liten tripp till Borlänge på lördag tillsammans med Dominic, Linnéa och Axel som kommer hit imorgon (fredag) så jag kan köpa mitt studio-kit paket på musikaffären där som en av mina lärare tipsade mej om att det är riktigt najs grejer (+ en midi-keyboard) och sen även kanske ta en runda på shoppingscentret Kupolen!


Inspelningen av min slask-demo i onsdags

Kommentarer


Kommentera inlägget här: