abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Scenisk gestaltning

Kategori: Allmänt

Idag hade vi den 2 av 4 sceniska gestaltningen under höstterminen. Det går ut på att man får anmäla sig antingen som grupp/band eller själv, och uppträda med två låtar per akt så att säga. Sen är det en liten "panel" som består av sångläraren och två (tror det är) f.d elever på BoomTowns musiklinje i Borlänge, som ger konstruktiv kritik på framträdandet. Elever från BoomTown linjen här på Brunnsvik och från musikpedagog linjen sitter i publiken. Man tar åt sig kritiken om man vill, och efter en liten fika så kör man samma sak igen med en tanke på det som panelen har sagt att dom tycker att man ska ändra på/göra bättre. Det kan vara allt från att micken står fel, man kollar ner för mycket i golvet, o.sv.

Jag anmälde mig till dagens gestaltning, och jag körde själv, akustiskt, för att jag inte hann och träna in med några andra, och för att jag ville göra detta själv för att se vad jag behöver jobba på. Jag framförde "Wish you were here" av The Sounds och min senaste egna låt. Det gick riktigt bra den första gången, och fick konstruktiv kritik som jag själv vet att jag måste jobba på. Den ena f.d eleven på BoomTown sa att jag gjorde The Sounds låten bättre än originalet! Blev så glad! Och alla tre gillade min egna låt väldigt mycket. Den andra gången så tog jag åt mig av det dom sa, och det blev riktigt bra. Jag fick också jättefina komplimanger av klassen!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Bra att du uppträdde själv Emelie. Det är då du utvecklas mest och bäst tror jag. Tar åt dig av kritiken och gör det ännu bättre. Roligt att höra att det går så bra för dig

    2011-10-26 | 19:07:47

Kommentera inlägget här: