abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Musikaliskt!

Kategori: Allmänt

Under denna vecka har jag snackat ihop mig med lite folk som kan hjälpa mig att spela min egenskrivna låt. Jag har nu folk som behövs till ett rockband som gärna ställer upp, och vi ska börja kolla på den antingen nästa vecka eller efter höstlovet.

Jag har också pratat lite med Filip, en kille i klassen om han vill göra en cover på en av Jet's låtar, tillsammans med några andra. Och det ville han jättegärna. Så i slutet av veckan eller i början på nästa vecka ska vi börja fråga runt lite folk om de kan tänka sig vara med. Vi funderar också på att spela in den i studion. När man väl har tillgång till en studio så får man ta alla chanser som finns! Även min egna låt ska jag ta upp som förslag att spela in. Eller, det är nästan självklart, för jag vill ju ha den dokumenterad som en ljudfil. Delvis för mig och för mitt band som ska få den.

Har också tänkt att fråga Alex, en jättebra b.la pianist i klassen om han vill göra en cover på Muse's låt New Born. Han spelade introt på den på piano på musikteori lektionen i måndags, och då fick jag värsta idén! En akustisk cover med bara piano och sång. Han verkade kunna den, så ska haffa han någon dag och fråga om han vill det!


Jet




Muse

Kommentarer


Kommentera inlägget här: