abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Lektioner och utveckling

Kategori: Allmänt

Dagen har varit fullspäckad med privatlektioner och massa att göra. Jag fick trycka in både gitarr, sång och pianolektion idag för att vi knappt har någon tid till privatlektioner övriga veckan, och även nästa vecka är det mycket annat som står på schemat än privatlektioner. Såsom Studio/Logic genomgångar och PA-teknik.

Så, nu har jag haft alla tre privatlektioner i instrumenten jag pysslar med nu! Och det gick bra på alla lektioner. Spelade upp min senaste egenskrivna låt för sångläraren så hon fick hjälpa mig med lite saker på låten. Och vi gick även igenom den lite grann på pianolektionen innan också, för att jag tycker att den passar bättre med pianokomp än gitarrkomp, vilket jag testade på i söndags. Det lät verkligen skitbra och jättesnyggt när pianoläraren testade den lite och jag sjöng till. Denna låt kommer även att efter höstlovet bli en rockversion på, som det är tänkt från första början. Har börjat fråga runt lite folk om dom vill vara med och spela. Det ska även vara pianospel på den som en annan tjej får spela då. Men annars ska jag nu lära mig den på piano också.

Om den blir bra så ska den spelas in så mitt band Homerun får höra den och se om det är något intressant för bandet att ta upp.

Och på tal om Homerun, så har jag i ämnet Free Spirit fått en liten individuell uppgift att göra en akustisk cover på en av våra låtar, just för en liten utmaning och för att träna på saker. Jag har valt att göra en cover på Heart of Ice, och jag antar att jag ska framföra den på en Free Spirit lektion inom en snar framtid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: