abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Vem är jag?

Kategori: Allmänt

Just nu känner jag mig lite lost i mig själv. Vem är jag, vilken typ av musik vill jag skapa och hålla på med, vad passar min röst till att sjunga? Jag blir så förvirrad. Och varför vet jag inte. Nej.
Enligt min sånglärare är det en bra period i sin utveckling att känna såhär. Exakt vad hon menade med det och sa minns jag inte riktigt. Men det känns som att jag inte kan prestera någonting just nu. Är rädd. Vad beror detta på?

Jag känner mig på samma gång lite instängd. Att gå på en folkhögskola går en på nervena ibland. Jag har ett ställe att vara ensam på. Och det är mitt lilla, lilla rum. Som vi som bor i detta hus för övrigt betalar alldelses för mycket för i hyra varje månad. Så litet är det. Men det är mysigt på ett sätt. Men jag är en person som vill komma bort från allting ibland. Och här är det inte så lätt. Man sitter på sitt rum och pluggar och övar om dagarna. Man äter mat i matsalen, man är i ett övningsrum, man spelar med folk, man spelar själv, man hör andra spela. Man umgås, och festar vissa helger. Ja, klart som fan att det är mysigt! Men jag saknar storstan, ett stadsliv, resa bort en liten sväng. Skaffa nya intryck och se och träffa andra människor. Man blir väldigt intim här.

Ny inspiration.

?



Kommentarer


Kommentera inlägget här: