abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Omtumlande men härligt

Kategori: Allmänt

Helgen tillbringades hemma i Kristinehamn, igen.
Den här gången skulle vi spela med Homerun i Mariestad på fredagskvällen. Men efter mycket omständigheter, dålig planering och en gnutta lathet (obs, inte av bandmedlemmarna!) så blev det inte av för att vi inte kom ner dit på något sätt. Och det var just det som var den dåliga planeringen. Det sög. Usch och fy. Hade verkligen sett fram emot den spelningen.

Men, som tur i oturen som det brukar heta, så fanns det en viss tur för mig att det inte blev av med Mariestad. Jag var hos doktorn i fredags och jag fick antibiotika för uvi, och jag mådde rent ut sagt skit i fredags kväll. Men med en underbar pojkvän som man har, som tog hand om mig och köpte massa godis, så mådde jag mentalt mycket bättre. Så myste vi till Idol med min familj, som också tog hand om mig väl. Det var skönt att vara hemma under 1a Advent, och gå på julskyltningen med älsklingen, mamma och pappa.



Och nu nalkas julen! Det är fullt upp här på Brunnsvik innan jullovet och innan konserten (Haffas konserten) vi ska ha den 10 december. Jag längtar ihjäl mig! Nästa vecka börjar projektveckan inför konserten, då vi ska rigga ljus, ljud, och sådant, och ha scenteknik. Tisdag - fredag 13.00 - 16.00. Allt ska hinnas färdigt.

Även Luciatåget ska sitta fint den 13 december morgonen. Vi repade inför lucia idag för första gången, med några traditionella jullåtar. Lät riktigt fint och ska bli kul! Jag får nog ha en egensydd tomteluva sedan högstadiet som är rosa istället för röd, för jag inte hitta mitt lucialinne, och vara någon slags tomte i luciatåget istället.

Igår kväll var vi ett gäng som bakade lussebullar här på skolan. De blev riktigt goda!

Inatt somnade jag med ett riktigt gott humör. Vaknade med stressen upp till öronen som har förföljt mig hela dagen. Usch.

Konstlinjen här på skolan har idag haft som en liten festival med grejer runtom på skolan som eleverna har gjort själva som man får gå och kolla på. Inspirerande och kul!








Kommentarer


Kommentera inlägget här: