abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Konsertförberedelser

Kategori: Allmänt

Igår repade jag med en grupp på 2 st Jet covers som vi ska uppträda med på en konsert på Haffas i Ludvika den 10 december. En konsert för allmänheten som det kommer att göras reklam om och skrivas om. Det ska bli sjukt maffigt och roligt! Jag och ett annat gäng repade även igenom min egenskrivna låt idag som har varit akustisk till en början, men som nu är i en pop/rock version som också ska uppträdas med på denna konsert. Ska bli så sjukt spännande och kul, för jag har aldrig spelat mina egna låtar tillsammans med andra musiker, och speciellt aldrig uppträtt med det! Blir en jättebra erfarenhet detta.

Arbeten och dyligt rullar på som aldrig förr! Nu är det massa som ska hinnas klart innan jullovet.
Idag redovisade vi ett litet projekt som vi fick förra veckan, där man i grupp skulle spela in en radioteater med ljudeffekter och sådant. Alltså som en liten teater/sketch fast med bara ljud, och man får då lägga till alla ljudeffekter eftersom att man inte kan se vad som pågår. Ja, såna brukar man kunna höra på vanliga radiokanaler ibland. Det var sjukt kul och våran blev jättebra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: