abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

"Du har en jädra pipa!"

Kategori: Allmänt

Åh, sånglektionen idag gjorde verkligen min dag, och lyfte upp mig ur min sega period där jag känner att jag inte kan någonting. Jag gav järnet idag på lektionen, och sångläraren uttryckte sig att jag hade en jädra pipa och en stor röst. Vilket innebar att jag nu ska sjunga Cabaret, och såna låtar i det stuket för att utveckla beltingsången ännu mer, som hon berömde under lektionen! Det kändes så jävla gött! Jag ska sluta mesa, jag ska ge järnet hela tiden nu, att mesa är ju bara för mesar, och jag är ingen mes! Nu fick jag självförtroendet tillbaka att jag faktiskt kan, bara jag vill, och jag vill!

Jag skulle också anpassa mitt låtskrivande till min röstkapacitet och inte ligga kvar i det "gamla" i låtarna. Så jag använder mig av det i mina låtar framöver. Håller på med en ny låt nu som jag inte har någon melodi eller text till än, så ska verkligen ta till mig av det som hon sa, att använda min röstkapacitet i låtarna!

Känns så fruktansvärt gött!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Härligt Emelie! Sånt är så jättegött att höra, nej varför skulle du "mesa" när du sjunger, när du har sådana röstresurser. Bra sånglärare du har. Jobba på. Kul läsning förresten överhuvudtaget på din blogg. Missar ingenting.

    2011-11-30 | 17:44:42

Kommentera inlägget här: