abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Borta bra, men hemma bäst!

Kategori: Allmänt

Vilket underbart höstlov det har varit! Har hunnit med massa; repat med bandet, träffat vänner, mysig fika hemma på stan och även lite shopping, shopping i Karlstad med Axel, bakat, myst framför tv:n, översovning, bandmys och inspelning med bandet under 2 dagar! Det är så skönt att jag fick så mycket gjort, men ändå så skulle jag vilja ha spenderat lite mer tid att bara vara hemma och ta det riktigt lugnt. Men, skönt att få saker gjort med som sagt och träffa folk när man väl är hemma.

Lördags eftermiddag inleddes med att komma hem till Axel, och sedan några timmar senare så kom bandet. Vi hade lite Homerun mys med popcorn och sånt där som är sjukt onyttigt men underbart gott! Kvällen slutade lite efter att jag hade halvsomnat i Axels knä runt ca 01.00. Den kvällen sov Axel och jag väldigt gott hemma hos honom.

Söndagen var mest en mysdag där vi först var hemma hos Axel och sedan kvällsmys hos mig.
Rep med Homerun på måndag, och sedan översovning hos mig. Tisdagen såg likaså ut, fast nu var Anno med och fotade oss (våran egna bandfotograf) under repet. På kvällen var det umgänge hemma hos Anno också med David och Axel. Och någonstans där emellan beställde min mor en ny telefon till mig, en Samsung Galaxy Ace, fin lur det!

Onsdag, dagen tillbringades hemma hos Anno också tillsammans med David. Vi bakade kladdkaka, gick på stan, och lite sådant!

I torsdags tog jag och Axel en sväng till Karlstad för att chilla och shoppa lite. Det blev en riktigt mysig och lyckad dag i Karlstad med bara han och jag.

Fredagsmorgonen tillbringades på en buss en timme ca upp till Filipstad där det skulle bli inspelning för fulla muggar med Homerun! Vi skulle också sova över där en natt och jobba gärnet! Vi fick 4 låtar inspelade och färdigmixade. Sjukt grymt! Hur detta lät och blev kommer upp inom en snar framtid.

På lördag eftermiddag var man trött och helt färdig efter en lyckad inspelningshelg. Samma kväll var jag och Axel hemma hos mig och hade det trevligt med familjen sista kvällen innan de skulle skjutsa upp mig hit till skolan igen.

Och nu sitter jag här, alldeles ensam och det är rätt tomt... Men är fruktansvärt nöjd över lovet och kommer att leva på det väldigt länge!
Händelserika helger hemma i Kristinehamn är det nu under november månad, och det blir en del hemfärder för bland annat spelning med bandet.


Bildbevis på mitt härliga lov:


Delar av Homerun, efter lite "makeover" i deras frisyrer


Min gamla gymnasieskola i Kristinehamn







Anno, jag, David


I Karlstad tillsammans med den bästa.



Inspelning i Filipstad




Kommentarer


Kommentera inlägget här: