abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

Jullov för fulla muggar!

Kategori: Allmänt

Ja, nu har jag inte skrivit här på nån vecka eller två, minst. Men det är jullov och med det har jag fått en envis förkylning på köpet. Tack! Men det ska inte få förstöra mitt jullov, icke sa nicke.

Julhelgen har varit toppen; med fina julklappar, bra stämning, gott julgodis och julmat. Jag fick en Canon EOS 1100D systemkamera av föräldrarna i julkapp. Så sjukt tacksam är jag! Har önskat mig en Canon systemkamera i flera år, och nu äntligen blev det av. Var med och valde ut den och så givetvis, annars hade det blivit pankaka.. hehe. Den är min nya vän som ska dokumentera mitt liv och framtid i bild. Jag älskar ju att fotografera!

För övrigt så känns det inte som att jullovet har börjat än riktigt.. men en vecka har snart gått. Jag saknar skolan lite, men sjukt skönt att få komma hem och träffa familj, pojkvän och vänner igen. Åka till Karlstad och shoppa på mellandags-rea, mysa hemma på kvällarna med massa choklad och julgodis, och allt det där!
Och när jag kommer tillbaka till Brunnsvik så blir det fullt upp igen med kreativiteten så jag laddar upp nu inför en jätterolig termin med mina kära vänner. Jag har lite arbete att göra under lovet, men det är ju såna där roliga arbeten som har med kreativitet och musik att göra, så såna arbeten under lov är helt okej för att hålla igång lite även under lov. Värre var det när man gick i vanliga skolan och fick en sur matteläxa under ett lov. Då var man inte glad. Men allt det här som vi gör, gör man ju för sin egen skull, och inte för någon annans. Man gör det för att man tycker om det och brinner för det. Och då är såna läxor inga problem alls!

Anyway.. Som sagt så var det mellandags-rea shopping i Karlstad i måndags. Åkte dit med brorsan, hans flickvän och Axel. Köpte lite billiga snygga kläder, och ett par vinterstövletter typ. Det var en trevlig dag!

Nu väntas att träffa lite vänner, skriva CV och sånt till sommarjobbsansökan, göra läxorna och öva, lära mig mer om systemkameran, och nyårsfirande.
Kameran, även i special edition-färg, metallicgrå.
Najsiga vinterstövletter för 300 kr på Din Sko.
Nöjd tjej med nya Canon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: