abilitytoCreate

Kreativt skapande, utveckling och inspiration på Brunnsviks Folkhögskola - a musicians development.

2 veckors sammanfattning

Kategori: Allmänt

Det har hänt en del här på skolan som jag inte har hunnit skriva om. Så jag sammanfattar det nu i ett inlägg.

Förra veckan då vi hade scenisk gestaltning en hel vecka innan konserten på Haffas, så tillbringades kvällarna hemma hos folk. Vi var ett gäng som bakade julgodis, myste med musik och spelade musik, pratade, och sånt, sent in på kvällen runt 1-2 tiden.
Efter konserten på Haffas förra lördagen var det fest på skolan.

Den första riktiga snön la sig över Brunnsvik under denna vecka. Dock så varade vinterkänslan inte längre än lite över en vecka då den började smälta bort. 

Under denna vecka övades det också nästan varje dag fram till Lucia (i tisdags) med en liten mindre kör grupp som vi skulle uppträda med på Lucia.

Lucia i tisdags gick riktigt bra. Det var inte direkt ett traditionellt Luciatåg. Vi hade inte lucialinnen och glitter i håret, och lucian hade en hatt med ljus fastsatta med silvertejp som luciakrona (i brist på en riktig luciakrona). Vi andra hade istället svart nedtill och vitt upptill. Jag tyckte vi var ritkigt coola och låtarna som vi sjöng gick jättebra! Efter luciafirandet fick vi glögg och pepparkakor.
Samma dag, i tisdags så började vi med att ha utvärdering av höstterminen som gått på våra sånglektioner.

Lite extraträning nu såhär innan man ska proppa i sig all julmat skedde under veckan. Vi är ett gäng som brukar träna måndagar och onsdagar, men i torsdags tränade vi också.  

Igår, fredags, var jag och Johanna inne i Ludvika från 13.00-18.20 och julklappshandlade. Så nu är allt nästan inhandlat till jul! Det var mysigt, och vi unnade även oss en liten fika på stan. När vi kom hem var det knytkalas i Gamla Matsalen. Alla fick komma dit och ta med sig egen mat. Det blev dans runt julgranen med livemusik till som sköttes av några från musikpedagog klassen.

Idag är det de sista förberedelserna innan man ska åka hem för jullov. Vi slutar på onsdag efter lunch, och jag och Johanna tar samma tåg hem för vi ska åt samma håll. Så städa, tvätta och packa inför jullovet sker denna helg.

I torsdags fixade jag även ny tid för delar av Homerun att åka och bli proffsfotograferade av The Studio i Västerås. Den 7 januari ska vi dit. Jag hade blivit tipsad av en vän, då de från studion ringer upp en och man får då komma dit själv eller i grupp och bli fotograferade gratis, då bara bilderna kostar.

Jag ska också försöka bli klar med min låt innan jullovet. Och när vi kommer tillbaka hit igen i januari så ska jag köpa mig ett inspelnings-kit så jag kan sitta och spela in på mitt rum här.


Julgodis bak hemma hos Revoked


Kvällsrep inför sceniska gestaltningen


Har skissat på en bild i under 2 veckor ca. Såhär blev den.


Fika på stan med Johanna i fredags


Knytkalas och mys i Gamla Matsalen med elever från skolan


Julmys i Gamla Matsalen, då vi dansade runt granen




Avslutar med några bilder på hur mysigt vinterväder vi hade här uppe under en vecka.


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: